Jag lovar och svär

Nytt år med massor av löften som man tänkte hålla. Löften om att bli en ny människa. Men ju längre tiden går kommer de vanliga rutinerna in i vardagen igen. Samma ekorrspår, inget har förändrats. Alla löften man försökt hålla bryts ett för ett, tillslut är de som bortblåsta. Varje år är det samma visa. Vad är det som egentligen är så magiskt med nyår. Är det verkligen nya förväntningar? Jag vet inte.

Jag är nog en av de alla som vill förändra något varje nyår. I alla fall försöka. Ett av alla löftena är nästan alltid detsamma (kan ni gissa?). Men de flesta brukar vara nya, i alla fall att jag har bytt ut orden och satt in nya. SÅ det är typ samma men endå inte.

I år ska jag försöka hålla mina löften. Kanske bra om man skriver ner dem och sätter upp dem så att man kommer ihåg...  Har man lite sämre minne är det kanske bra.

Jag tror på nyår och jag tror på mig själv. Vill man tillräckligt mycket och har ett mål klarar man det!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0