Tur att man får två julaftonar

Det är något speciellt med julen. Jag är kär i den. Inte bara för att man har det mysigt och får och ger paket och självklart maten. Det är något i luften bara, något obeskrivligt bra!

Först var det en tradion att vara hemma hos mormor. DÄr äter man skinka och dricker glögg! Man pratar även med kusinerna och alla gamlingar, mor/farbröder och alal andra som är där. Både bekanta och familj till mormor och min extra morfar. Tro mig en stor blandning är det. Dessutom blir det bara mer och ännu mera småbarn där. Jag kan knappt lixom komma ihåg alla mina halv och helkusiner längre. När det då kommer ytterligare barn blir man tokig haha.

När vi gick ifrån mormors hus besökte vi mina föräldrars (framför allt) vänner. Vi ville säga god jul! Därifrån fick vi skjuts till kusinerna. Vi skulle nämligen landa där en sväng för att byta julklappar, se kalle och bara umgås typ.

Slutligen blev vi hungriga och då var det dags att åka hem. Julbord serverade självklart. Öppna packet gjorde vi också.

En utav mina 2 favisar blev MJ dans spel till wii!! Hur kul var inte det?? Från 11 till halv 1 nu ikväll stod jag och min syster och spelade! Galet!! Pappa körde också en gång, och han var så underbart rolig haha. Jag körde dessutom helt slut på mig själv och fick duscha efteråt! Julen ahr varit bra!

Tur att vi ska till mormor igen för en extra julafton! Då ä det bara min kusiner med deras familj, vi och självklart mormor och min extra morfar. En samling på 21 personer (hoppasn jag inte missat någon haha)! Tur att de två har ett gigantiskt hus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0