It ain't so rough out there

Jag börjar funder på om jag ibland försöker vara tuffare än vad jag är. Fast kanske att man litar på sig själv så mycket att det är bra? Eller bör man låta sina kompisar vara extar försiktig om en?
Jag vill tro att ingen skulle vilja eller kunna skada mig, men jag har sett det. Jag vet att folk blir misshandlade. Har även sett det på samma bsshålplats jag stod på idag fast att det hände i sommras. Jag vet vad som kan hände, men trots det avskräckar det inte mig att vara ute sent på natten i mörkret. Konstigt men möjligen bra. Man kan inte stänga in sig om ifall något skulle hända.... Vad ska man då leva för?
Som Carrie sa till sjömannen i Sex and the city när han frågade om han skulle följa henne hem för att det var farligt därute. "It ain't so rough out there" svarade hon och gick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0