Man känner sig inte så akut efter 6 timmar!

I'm alive!

Kom fram till akuten klockan halv 8 igår. Vi satt i väntrummet till ungefär halv elva. Då hade jag dock gjort en snabb hälsokontroll. Tro mig det var riktigt frustrerande att sitta så länge. Jag är inte bra på uthållighet. Jag gillar när det händer saker så jag pinades regält. När vi äntligen fick komma till en sjukhus"säng" låg jag där säkert en halvtimme innan en doktor kom. Jag hann bli sådär rastlös igen! Pappa tyckte inte heller att det var kul! Men doktorn kände lite på foten för att se vart jag hade ont osv. Sen blev det att vänta kanske 45 minuter till på rönken. Det var roligt för då var det en som rullade min säng. Så som de alltid gör. Men jag hade aldrig fått åka så förut så jag tyckte det var det roligaste som hänt på hela kvällen! Det tog typ 2 sekunder att rönka om man jämför med allt annat som gick i snigelfart. Sedan fick vi åka tillbaka igen.

När vi kommit ner till akuten igen var klockan ungefär halv 1. Jag hade under tiden somnat x antal gånger om. Doktorn kom i alla fall vid kvart över ett och sa "Tack för ni har vntat, det är inget fel med foten som vi kunde se" Fy 6 timmar för en diagnos jag själv kudne ha ställt? Kanske dags att bli hobbydoktor? Nej men det var nog bra att kolla upp det, annars kanske det hade varit brutet. Jag hade i alla fall typ sträckt mig sa det. Så nu är jag hemma igen, till allas besvikelse... utan kryckor!

Idag tar jag en sovmorgon för jag kom hem vid 2 inatt! Kunde inte klara mig på endast 5 timmars sömn. Så jag har fått sova ut nu och åker till skolan om en timme igen, sedan ikväll väntar massafe, fy skjutton va sköööönt!

Langar in en "tummen upp till akuten" bild 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0