Men hallå?? Hur tänker jag nu?!

Sitter i min säng, jag som skulle kolla sex and the city kan ju säga att det inte är det jag gör. Nej, jag sitter och lyssnar på cool knarrig musik, gillar't! Funderar på om man verkligen kan lyckas med allt. Självklart vill jag säga Ja, man kan det! Men jag vet inte om det är så lätt som det är att säga.

Jag funderar på vad jag vill bli när jag blir stor. De flesta känns det som, har fått en idé på det. Alla utom jag, som vanligt eller?! Jag kan säga att jag vill bli något stort. Jag vill inte satsa lågt och bli en kontorsnisse. Inte riktigt min grej kan jag direkt svara! Sitter framför en skärm hela dagarna kanske lockar andra, men inte mig inte!

Utan jag vill satsa stort! Jag vill kämpa för att få det jag drömmer om nu! Jag vill bli fotograf (även om jag inte är jättebra på det så vill jag)! Jag vill bli dansare. Jag vill bli tatuerare så man får skissa. Jag vill bli sångerska och jag vill bli modell (troligast är dock att jag inte blir det haha)! Jag kan även säga att det är massor av annat jag också vill!  

Ni hör hur det låter. Jag vill bli estetiska saker som många andra drömmer om! Det är svåra mål att nå men ärligt, när blev lätt och enkelt det roligaste?? Visst finns stunder enkelt är roligt men hallå, om man alltid kör på de levlarna man vet att man klarar kommer man inte tycka att det är kul i längden. Man behöver tydligen lite press för att prestera bra har jag hört! Därför ska jag aldrig säga att jag inte kan bli något utav de jag nämnde... (eller joo modell) haha men jag är för kort!

Varför skulle nte jag kunna nå mina drömmar om det jag vill jobba med? Bara jag vill tillräckligt mycket och gör det som krävs, därför kommer ni kanske (eller vadå kanske troligast ju) att se mig göra något storslaget någon dag! Som Obama sa: Yes, we can!

Vägen kan kännas lång men dock vet jag att man kommer fram så småning om, trots allt måste ju vägen ta slut någonstanns också!

Foto: Linnéa Lindberg (mig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0