När man testat att vandra i någon annans skor

Tillåt mig att skratta HAHAH!!! Såg precis klart första avsnittet på "Ung&Bortskämd" vilket jävla program, väldigt underhållande! När jag såg det började jag undra om de verkligen var på riktigt, är folk så bortskämda? Vet de inte hur man ens handlar mat? Började direkt tänak på när vi åkte, jag och några tjejer i klassen, till mitt land. Vi sprang runt som yra höns och visste inte alls vad vi skulle ha, "vad var billigast lixom?" Men vi diskuterade och löste det riktigt bra. Men de här orkar ju inte diskutera eller ens fundera på vad man kan äta! Lite blåsta måste jag säga. Sen att de inte ens tänker på att avttnet inte fungerar likadant på alla ställen?

Men sen började jag fundera på när alla hade varit och shoppat. Jag kände igen mig lite hahah! Om det är en riktigt fin tröja jag ska köpa och inser att jag faktiskt inte har tillräckligt gå man till snälla pappa eller mamma och frågar. Vips har man då fått "låna" pengar att köpa det. Sedan till exempel taxi pappa. Yes det är sant, nu när det börjar bli grymt kallt får jag skjuss till dansen. Även när jag inser att jag inte hinner till tåget på lördagen om jag ska till stan t.ex. då finns alltid pappa till hands. 

Visst, jag inser att jag är bortskämd ganska ofta, men när jag jämförde mig med dem på tv:n kände jag mig väldigt snäll! Men jag blir även avis på kompisar som får kämpa mera/inte lika bortskämda, som skaffat jobb och är väldigt självständiga . De lär sig så mycket mer och är mera förberedda för framtiden. Så skulle jag ocså vilja ha det, få kämpa mer i vardagen. Vara tvungen att skaffa jobb för att få handla dyrare saker och kunna spara själv. Att veta att man själv kan spara till en egen lägenhet elelr vad det nu skulle vara skulle kännas så bra!

Kanske att man ska börja följa det här programet, kommer bli spännande att se vad det blir av dem! 


Kommentarer
Postat av: Katerina

HAHAHAHA , så jävla roliga vissa av de där ungdomarna var! heelt blåsta verkligen!

2010-11-10 @ 21:57:20
URL: http://emptystomach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0