Ser du stjärnan i det blå? Allt du önskar kan du få!

"can we predend that airplanes i
In the night sky are like shooting stars?
I can really use a wish right now
Wish right now, wish right now"

Jag tror nog att de flesta har hört den här låten x antal gånger. Alla vet vad låten handlar om. Kanske att man till och med önskar som dem?

Behöver man verkligen ett flygplan så fort det går fel? Räcker det inte med aftonstjärnan? Behöver man bli räddad så pass många gånger för att man inte kan klara av att rädda sig själv, utan önskan? Visst finns det vissa saker som inte änns med mänsklig kraft kan ändra, utan bara önskningar. Men jag tror att allt vad aftonstjärnan stått för kommer tappa sin glans om flygplanen får sin chans.

När jag var liten önskade jag till den fina stjärnan om det var saker jag visste att jag inte kunde ändra eller klara själv. Jag tycker det är fint att kunna önska och att hoppas. Men jag tror inte det är nyttigt att göra det för ofta!

Gör det när du verkligen behöver det, slit inte ut dina önskningar och tro på dig själv



What if god was one of us?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0