Bruden med starka åsikter, svart på vitt

Kom på en grej jag och Sofia diskuterade idag under svenskan. Vi satt i grupper och skulle göra vårt helvete, vi skulle alltså skapa et sådant. Vi kom då in på att otrohet skulle vara en anledning till att man kom till helvetet. Jag blev då lite tankeställd. Varför ska man hamna där om man gjort något sådant??

Jag anser att om man är ett par som tycker om varandra så ska det inte finnas något ord med en sådan betydelse. Det ska helt enkelt inte finnas. Men däremot om det sker, är det då endast den otrognes fel? Jag anser verkligen inte det! Den andre partnen måste ha gjort något fel för att de ens ska finnas otrohet.

Om de nu skulle vara så att man hade en partner som alltid skälde på en, försökte ändra på en eller i vissa fall var dålig i sängen, skulle inte ni också bli trötta då? Jag skulle tro det! Jag själv säger inte att jag allra först skulle söka upp någon annan vid sidan av, utan prata med personen. Men om verkligen inte stora ändringar sker.... Blir man inte trött då och behöver komma bort från allt?

Självklart tror jag på kärleken över allt annat, i alla fall mycket. Men man kan inte göra allt för ett förhållande. Det är något jag däremot tror på. Om man vill ändra sin partner så att det tillslut är en helt ny person, varför blev man ens kär i den i första stund? Då måste det finnas någon som är bättre lämpad, tror inte ni också det?

Hela otrohetssystemet är en stor fråga med månag svar, men till slut tror jag trots allt på det. Alla behöver någonstans att fly. Hemskt men sant!

Med dessa ord ska jag snart sova, natti natt /L 


Kommentarer
Postat av: simone

intressant med andras åsikter, själv anser jag dock inte att det skulle vara den andre partnerns fel - då jag själv varit otrogen en gång hade det ingenting med den andra "som gjort något" att göra utan för att man själv tappat gnistan eller tror att gräset är grönar epå andra sidan :)

2010-10-06 @ 15:41:37
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0