Har hört att té lindrar magen från mätthet

Idag fick jag ett ytterligare bevis på att kärleken faktiskt finns. Jag blev väldigt glad för min väns skull. Hon är en underbar människa och värd all uppmärksamhet. Att hon nu har planerat en date med en kille gör mig glad! Som sagt hon är verkligen värd det på alla sätt!

Jag vet ett tidigare bevis om att kärlek finns och att kärlek vid första ögonkastet existerar. Jag tänker ta upp fallet om min trogna vän Lovisa. Lovisa har ett distansförhållande och har varit ihop med sin killer i 2 år nu. Hur de lyckas? Jag tror att det är kärlek och längtan som är ingredienserna

Trots att jag ser sådana tydliga bevis för att kärleken faktsikt finns där ute, blir jag osäker! Är det verkligen säkert att jag kommer hitta min prins? Jag vet att jag kommer kyssa många grodor, men kommer någon av dem att förvandlas?

Ibland funderar jag på om jag verkligen är värd att hitta någons som är min prins, eller groda för stunden. Men samtidigt, vad och vem är det som bestämmer att jag faktiskt inte skulle vara värd någon? Folk hittar varandra hela tiden oavsett hur de är som personer så varför skulle inte jag kunna detsamma?

Mycket tror jag har att göra med vad man har för inställning till sig själv. Tids nog när man kan känna sig nöjd och glad över vilket stadie man är i livet och inte tänker så mycket på det, oväntat kommer nog någon och lyfter en enda upp till skyarna. I alla fall den lilla biten som är kvar. Tids nog och tålamod!

Jag kommer att fortsätta kritisera kärleken från alla håll och vinklar. Men nu ska jag fortsätta mysa, så god natt och sov gott sen / L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0