Det är inte alltid som det låter

Satte på tv3 och såg Anna Ankas nylle, ibland undrar jag om det verkligen kan vara så.  Är denna kvinna verkligen så isig som hon ser ut? Eftersom det var et träningsprogram och jag bara såg 20 min av det anser jag ändå att hon verkar vara en "träningshitler". Om jag har förståt mig på henne rätt är hon en sådan som skriker att man ska köra tills man stupar och dör! Jag gillar däremot att hon är så hälsosam och vältränad som hon faktsikt är, inte många ser ut så vid närmare 40 års åldern. Hoppas att jag ser ut så (vältränad asså).

Jag måste faktiskt säga att trots att jag är rädd för denna Anka så blir jag samtidigt motiverad när jag ser någon som tränar. Det blir jag i och för sig i stort sätt alltid. Till exempel när jag ser biggest loser, eller vanliga träningsprogram även när man bara pratar om träning och motion. Däremot vet jag inte hur bra det är för mig. Jag har börjat fundera på om jag inte har kommit in i en fas då jag blivit träningsberoende. Jag måste träna helt enkelt, lite ärligt talat beroende. Om det urartar helt vet jag att de inte är bra, men just nu är det verkligen inte så allvarligt som det låter haha. Dessutom är till exempel inte hälsokosten något jag arbetar med. Fast jag och Isabel går ju på socker rehab, det går faktiskt bättre än vad jag trott. Vart någon litet undantag men absolut mer är det inte! 15 dagar kvar och jag är stolt över oss!!

Nu ska jag sluta låtsas vara exper på träning och bli normal. Jag ska dricka mitt té (stavas det med é? har aldrig fattat hur ordet stavas men ni förstår vad jag menar) och göra engelska glosor. Jag har blivit riiktigt satsig i skolan, resultaten blir bara bätter! Nästa år om min brahetstemperatur stiger kommer jag ha mvg i allt! Kan höra hur Madde garvar åt mig när hon läste det där!


Kommentarer
Postat av: madde

spanska också? :O

2010-10-20 @ 18:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0