Love is wicked

Nyligen läste jag tidningen solo om engångsligg, om det var självständigt eller själlöst. Jag och en vän har även haft diskusionen om att jag kanske ska bli en sådan som endast har one night stands. Hon höll inte med och sa att jag inte var den typen. Men vad är då den typen? Måste man vara som Samantha i "Sex and the cty" för att kunna ha sådana "relationer"? Kan det inte räcka med att vara en vanlig brud som vill ha lika mycket sex som en person i ett vanligt förhållande? Finns det verkligen regler för hur mycket ligg man ska få?

Reaktionerna man får när man nämner att man skulle kunna tänka sig engångsligg är oftas kommentarer som jag tidigare fick " Men det är ju inte typsikt dig". men måste man vara en slampa för det? Nej absolut inte. Jag tror heller inte att ordet slampa faktsikt existerar. Eller existerar vet jag att de gör, men jag tror inte på själva innebörden av ordet. Idag säger man oftast slampa till folk hur som hellst, så fort någon tjej har fått till det.

Ska tjejer verkligen stå ut med at höra sådant? Kan inte killar vara slampor de också, Varför just tjejer, jag är nästan 100% säker på att tjejer tycker om sex lika mycket som killar. Ska inte killar bli kallade slampor varje gång de ligger med någon ny också? Nej det är inte en sådan stor grej att de gör det.

Kan vi inte bara respektera att tjejer är starka och självständiga som faktiskt får njuta utan att bli kallade för slampor? Ska inte de bli beundrade istället för nertryckta, bara för att inte alla lyckas som dem? Sluta vara avundsjuka och gör något åt saken, för det är där jag tror att skon trycker. Tänk inte så mycket utan gå efter eran lust, kanske att ordet slampa inte blir lika allvarligt om det blir mer vanligt med att ha one nigt stands? Vad tror ni? Mera sex till folket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0