Magisk kväll

Londons uteliv på kvällarna är fantastiskt. Tänk nästan 9 miljoner människor som befinner sig ute, riktigt kul och lite problemlöst säger jag "vad kan gå fel"?

Vi valde igår att gå till centrala London istället för att äta på något nätliggande. Detta var jag väldigt glad över. Finns nämligen inte så många roliga restauranger här. Så vi drog som sgat in mot staden.

När vi kommit fram dit vi skulle var det bara att stå i kö. Lördag kväll och en massor av människor som också är hungriga gör att man får stå i 20 minuters kö. Vi fick då höra att de fanns en likadan resaturang på ett stälel nära, så det var bara att knata dit. När vi kom fram var det tydligen värre där. 30 minuters kö var vi inte roade för. Mentur att det finns flera ställen att gå till, vi gick därför till ytterligare ett där vi kom in på direkten. Underbar typisk Engelsk mat hade det!

Hela familjen blev så mätta så vi bestämde oss för att gå till en station längre bort så att vi kunde smälta maten. När vi går på gatan ser vi att det står en klunga av människor som tittar på en kille som "trollar". Han försöker nämligen på att styra en cigarett som låg på marken. Vi tittade klart på det innan mamma tyckte att vi skulle gå. Det ville inte jag eller min syrra så vi stod kvar. Han fatt ortsatte med att röka en ny cigarett och försökte fånga röken och stoppa i ett glas på marken som var täckt med papper och en servett. Självklart så lyckades han. Det blev då slutligen dags för honom att få hjälp från någon i publiken. Han började leta och gå mot oss där vi stod. Jag ser hur han kommer närmre och jag tänker "shiit". Jag känner hur han tar tag i min arm och vips står jag i mitten med allas ögon på lilla mig haha. Om min familj skratta. Han gjorde några trix och han var riktigt duktig. Sedan när jag hade fått hjälpa honom med 2-3 grejer och han hadefärdigtrollat fick jag en ros som tack för hjälpen. Jag tror jag blev kär, för han var dessutom fin. Eller man såg i stort sätt bara ansiktet för han hade luva och en jacka. Men jag tyckte han var magisk haha.

Roliga saker händer i här borta och jag tycker denhär resan är fantastisk. Det är en underbar stad och jag vill inte åka hem. Kanske att jag inte kommer hem på imorgon kväll?



Bild från igår kväll. Håller dessutom stolt i min fina ros!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0