Dessert med majonäs smak

Alla tyckte att orienteringen var skit, alla utom jag. Jag var bara glad att den var över! Trodde i och för sig att jag skulle dö när jag trodde att jag skulle orientera själv. Men jag och madde kom på en uråldrig plan. Jag skulle vänta på henne i skogen medans hon väntade på att själv få starta. Sagt och gjort gjorde jag det, eller jag började leta efter först kontrollen så länge. Där stog jag i skymundan bland alla granar och ser hur madde kommer på vägen nedanför och ser inte hur jag hoppar för att få hennes uppmärksamhet. Jag vågar inte ropa utifall att våran megaläskiga idrottslärare hör, så jag börjar prassla med kartan jag håller i. Tur att Madde hörde det! Allt gick i alla fall bra, jag överlevde utan förvirring!

Har även varit barnvakt idag, det är ganska chill att få pengar för att se solsidan. Det var det vi gjorde! Tur att det är ungar som inte är så överaktiva. Fast jag får ändå lite dåligt samvete. Ska hitta på värsta grejen till nästa vecka så att de får något roligare att göra!

Måste även tillägga att på deras fritids där de går efter skolan slutar jobbar det massa snygga unga killar!! Min tanke är först "vad gör de där, vill de verkligen jobba med barn?" Sen inser jag hur snyyygga de verkligen är!! Kommer då fram till att det faktsitk är bra att de vill göra det!! Funderar på om man inte ska vara barnvakt flera dagar i veckan?! Tåls att tänka på't!

Har även hunnit dansa 2 lektioner idag. Jag trodde att jag skulle svimma, jättekonstigt! Men såklart gjorde jag inte det. Har aldrig svimmat och vill nästan göra det för att se hur det känns. Jag vet att det låter jättekonstigt, men upplever man inget får man inget veta!

Insåg idag också hur mycket jag ville fota. Vill fota något vacker som jag kan vara stolt över! SKulle tagit med mig kameran så jag kunde fotat busfröna! SKa försöka med att fota lite imorgon, hoppas att jag har tid!

Långt inlägg med viktiga händelser från idag,  over and out/ Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0